Audyt SEO

Audyt SEO tworzymy po to, by Twoja strona internetowa mogła wykorzystać jak najbardziej swój potencjał w sieci. Namierzymy błędy techniczne utrudniające progres w wyszukiwarce Google oraz zasugerujemy korzystne zmiany. Audyt SEO przedstawimy w formie klarownego raportu w pdf. Proponowane przez nas zmiany możesz przekazać swojej agencji SEO, wprowadzić sam lub zlecić naszej firmie.

Audyt SEO to drobiazgowa analiza Twojej strony internetowej. Pod lupę bierzemy wiele aspektów widoczności domeny w Internecie. Badamy witrynę www pod kątem czynników wewnętrznych i zewnętrznych. Sprawdzamy architekturę informacji, linkowanie wewnętrzne, mobilność, szybkość, a także wszelkie działania czynione poza stroną: off - site, czyli linkowanie zewnętrzne.

Zalety Audytu SEO

Audyt SEO - Cennik


Audyt SEO za każdym razem będzie inny. Dlaczego? Ponieważ każda strona internetowa jest inaczej skonstruowana i ma inne problemy w sieci. Na cenę wpływa wielkość strony (czyli ilość podstron do zbadania), liczba problemów do omówienia (zastana sytuacja, ile tego jest), oprogramowanie (możliwość weryfikacji kodu). Cennik audytu SEO u nas rozpoczyna się od 500 zł, gdy mamy do czynienia z prostą stroną z kilkunastoma podstronami. Im więcej adresów URL i treści do przeanalizowania, tym więcej musisz zapłacić, gdyż więcej roboczogodzin musimy poświęcić.

TYP WWWCENNIK
Strona do 15 podstron500,00 zł
Strona od 16 do 50 podstron 1000,00 zł
Sklep internetowy do 100 produktówod 2000zł
Sklep internetowy od 100 produktówindywidualna wycena
Blogiindywidualna wycena

Korzyści z audytu SEO


Audyt SEO pozwoli Ci:


  • Odkryć błędy, przez które Twoja strona internetowa nie osiąga wysokich pozycji;
  • Uzyskać istotne informacje o kondycji Twojej strony www;
  • Wygenerować większy ruch z wyników organicznych;
  • Ułożyć tak informacje na stronie, by generować jak najwięcej zapytań klientów;
  • Przyspieszyć stronę www, a więc zmniejszyć ilość osób, które uciekają ze względu na powolne jej wczytywanie,
  • Docelowo zwiększy przychody Twojego biznesu.
Audyt SEO i analiza konkurencji klienta
Analiza SEO

Zalety audytu SEO dla Twojego biznesu


Gruntowny i profesjonalny audyt SEO przestawia mocne i słabe punkty Twojej strony internetowej. Pamiętaj, Twoja strona www ma być najlepszym sprzedawcą, dlatego warto, byś zadbał o jej kondycję.

W raporcie przedstawimy wszelkie kroki, które należy poczynić, by Twoja strona www generowała jak najwięcej konwersji, czyli przejść na kontakt, ilości wysłanych mejli czy też wykonanych telefonów ze strony klienta.

Audyt SEO wskaże drogą, którą powinien kroczyć Twój biznes w świecie marketingu online. Nie promuj strony internetowej bez rozeznania!

Dlaczego audyt SEO jest kluczowy dla pozycjonowania?


1. Na luty 2019 roku z wyszukiwarki z Google korzysta niemal 98% polskich internautów. Warto więc wykorzystać ten potencjał i zadbać o kondycję swojej strony oraz o działania związane z pozycjonowaniem (dane według gs.statcounter.com)

2. Zdecydowana większość zapytań użytkowników do wyszukiwarki Google składa się co najmniej z 4 wyrazów i więcej (tzw.long tail). Warto więc wykonać analizę treści na stronie, czy są obszerne, unikatowe i zoptymalizowane pod kątem SEO.

3. Kilkanaście procent zapytań to zapytania zupełnie nowe, popełnione po raz pierwszy. Dlatego też nasz audyt SEO skupia się w dużej mierze na treści strony, aby zagospodarować jak najwięcej popularnych zapytań. (popularność tych pytań mierzona jest według danych Google Trends oraz innych narzędzi).

4. Aby zapewnić najlepsze wyniki, Google bierze pod uwagę w ułamku sekundy ponad 200 czynników rankingowych. (źródło: Backlinko).

5. Search Quality Senior Strategist at Google za 3 najważniejsze czynniki rankingowe uznał linki, wysokiej jakości treści i Rank Brain.

6. Kluczowe jest więc tutaj, aby audyt SEO zawierał informacje na temat tego, jak ułożyć elementy strony internetowej. Wszystko to, aby użytkownik chętnie i długo spędzał na niej czas, czyniąc jak najwięcej kliknięć.

Wykres popularności serwisu

Audyt SEO Poznań – checklista – co sprawdzamy?


Tytuły stron (meta title)


  • Czy są poprawnie skonstruowane?
  • Czy nie powtarzają się w obrębie witryny?
  • Czy zawierają słowa kluczowe?

Opisy meta description


  • Czy są poprawnie skonfigurowane?
  • Czy się nie duplikują?
  • Czy zawierają najważniejsze informacje i CTA?

Nagłówki H1-H6


  • Czy są stosowane?
  • Czy są używane we właściwy sposób?
  • Czy zawierają słowa kluczowe i mają odpowiednią wielkość?

Adresy URL


  • Czy nie powodują duplikacji treści na stronie?
  • Czy przekierowania są poprawnie wdrożone?
  • Czy nie zawierają powielających się słów kluczowych?
  • Czy zagnieżdżenia są dobrze zaplanowane?

Słowa kluczowe


  • Czy odpowiednie strony są zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych?
  • Czy nie występują sytuacje, w których kilka stron jest zoptymalizowanych pod to samo słowo kluczowe? (tzw. kanibalizacja)

Grafiki


  • Czy ich rozmiar nie powoduje wolniejszego ładowania się strony?
  • Czy grafiki mają poprawnie skonfigurowane opisy alternatywne - alt?
  • Czy ich nazwy są przyjazne dla odbiorców i robotów?

Instrukcje dla robotów


  • Czy na stronie znajduje się mapa witryny?
  • Czy na stronie jest wgrany plik robots.txt?
  • Czy plik robots.txt nie powoduje problemów z dostępem strony dla robotów?
  • Czy na stronie działa prawidłowo przekierowanie 301?

Linkowanie wewnętrzne


  • Czy jest wykonane optymalnie?
  • Czy linki w menu są widoczne dla robota Google?
  • Czy wykorzystane są treści z bloga i stopki do linkowanie kluczowych podstron?

Szybkość ładowania strony


  • Czy strona ładuje się wystarczająco szybko?
  • Co opóźnia czas ładowania stron?
  • Czy pliki CSS i Java Script są zminifikowane?
  • Czy jest włączona kompresja GZIP i cachowanie strony?

Analiza widoczności strony internetowej
w wynikach wyszukiwania Google


  • Na jakie frazy strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania?
  • Jakie pozycje strona zajmuje na istotne słowa kluczowe?
  • Na jakie frazy pozycjonuje się ścisła konkurencja i z których ma ruch?
  • Czy strona wpadła w filtr oraz jest rzadziej odwiedzana?
  • Jak strona prezentuje się na tle konkurencji?

Treści


  • Czy są unikalne?
  • Czy są odpowiedniej długości?
  • Czy zawierają nagłówki, wylistowania, wypunktowania?
  • Czy zawierają zdjęcia?
  • Czy są nasycone słowami kluczowymi?
  • Czy są napisane w ramach topical authority z wykorzystaniem LSI?
  • Czynniki User Experience (wpływające na jakość pozyskanego ruchu i jego utrzymanie, a także widoczność w mobile).

Audyt SEO – narzędzia, z których korzystamy

Do przeprowadzenia audytu SEO wykorzystujemy praktyczną wiedzę nabytą na przestrzeni wielu lat analiz pozycjonowania oraz pracy na ponad 150 stronach internetowych. W swojej pracy korzystamy regularnie z danych, które są zawarte w narzędziach SEO:

Ikona google search

Google Search Console

analythics

Google Analytics

page speed insign

Google Speed Insight

Google friendly mobile

Google Mobile Friendly

Gtmetrix

GT Metrix

cluster

Clusteric

Screamfrog

Screaming Frog

sitebuld

Sitebulb

ahrefs

Ahrefs

majestic

Majestic SEO

surfer

Surfer SEO

Kiedy warto wykonać audyt SEO?


Audyt SEO warto przeprowadzić w następujących przypadkach:

Przed podjęciem współpracy z agencją SEO – jest to fundamentalny dokument, który odpowie na pytanie, czy strona internetowa jest dobrze przygotowana do przeprowadzenia działań SEO czy też wymaga poprawek lub całkowicie nie nadaje się do pozycjonowania.

Decyzja o zmianie agencji SEO – jeżeli kończysz współpracę z obecną firmą i zmieniasz na nową, to analiza pozycjonowania strony internetowej będzie punktem startowym do rozpoczęcia pracy z nową firmą oraz pozwoli nakreślić bardziej efektywną strategię.

Zbadanie działań SEO prowadzonych obecnie – jeżeli chcesz skontrolować działania obecnej firmy, z którą współpracujesz.

Gruntowna przebudowa strony www – jest to trudny moment, podczas którego obecność specjalisty SEO jest niezbędna do np. zaplanowania przekierowań 301 lub nadzoru nad zmianami w linkowaniu wewnętrznym czy też w warstwie tekstowej