Podczas prowadzenia biznesu zawsze trzeba się zastanowić jaką strategię marketingową będziemy realizować, czy zdecydujemy się na reklamę tradycyjną np. ulotki, banery, flagi reklamowe, suche telefony czy zdecydujemy się iść w nowszą formę jaką jest marketing internetowy. Aktualnie bardzo duża część firm przenosi swoje biznesy do sieci tworząc strony internetowe oraz decydując się na efektywne pozycjonowanie.
Pozycjonowanie to szereg zabiegów mające na celu uatrakcyjnić naszą stronę w oczach wyszukiwarki Google. Aby Państwa strona internetowa była widoczna, pozycjoner (osoba zajmująca się procesem pozycjonowania) musi przeprowadzić szereg analiz i wdrożeń. Google posiada specjalne mechanizmy zwane robotami wyszukiwarki, które analizują stronę pod wieloma aspektami np. Pod kątem treści – merytoryczności i jakości, pod kątem szybkości czy też ilości linków z wartościowych portali zewnętrznych.
Wbrew pozorom pozycjonowanie w każdej branży wygląda znacznie inaczej wynika to działań konkurencji oraz archiwalnych sposobów w jakich kiedyś były pozycjonowane strony, dobrym przykładem jest branża tłumaczeń - mniej liczy się jakoś treści a bardziej ilość linków prowadzących do witryny.
Algorytm wyszukiwarki się rozwija, średnio co kilka miesięcy następują aktualizacje, które mają na celu poprawić mechanizmy doboru wartościowych stron na pierwszych stronie wynikowej. Przy takich zmianach zyskują nowe serwisy na których są prowadzone regularne działania zwiększające widoczność strony, pozwól, że my zajmiemy się tą kwestią na twojej witrynie.
W zasadzie zawsze lub prawie zawsze, lepiej zadać pytanie kiedy nie warto inwestować w pozycjonowanie? W momencie kiedy prowadzisz stronę hobbystycznie lub prowadzisz serwisy z tematyki szkoleń – w przypadku branży szkoleniowej lepiej jest wybrać Google Ads, ze względu na terminowość danych szkoleń. W przypadku pozycjonowania ciężko określić osiągnięcie efektu – w każdej branży szacuje się go inaczej i jest zależny od budżetu, gdzie branża szkolnictwa jest bardzo konkurencyjna.
Linki sponsorowane (usługa z Google Ads) sprawiają, że wpłacając budżet i konfigurując usługę, jesteśmy w top3 na dane zapytanie, tyle, że za każde kliknięcie płacimy, a opłata jest zależna od konkurencyjności fraz.
Zdecydowanie tak, ponieważ koszty działań pozycjonera są znacznie niższe niż nowego pracownika dla firmy np. handlowca a prowadzą w zasadzie taką samą funkcję. Patrząc obiektywnie z punktu widzenia biznesowego, to lepiej zapłacić agencji interaktywnej nawet 1000 zł miesięcznie za pozycjonowanie niż nowego pracownika, ponieważ efekty pozycjonowania są długotrwałe a poza tym strona internetowa nie potrzebuje dni wolnych, chorobowych czy urlopu, a pracuje na sukces firmy 24/7.
Kolejnym aspektem czy pozycjonowanie się opłaca jest fakt o rozwoju biznesu w sieci, pozycjonowanie to dobra forma reklamy zarówno dla małych jak i dużych firm – budżet można zawsze dostosować do możliwości przedsiębiorstwa.
Pszczyna jest szybko rozwijającym się miastem, wraz z tym faktem duża ilość przedsiębiorców, przenosi swoje lokalne biznesy do sieci. W tym miejscu najchętniej umieścilibyśmy tabelę z cennikiem, jednak cena za pozycjonowanie jest inna dla każdej branży. Każdy budżet jest dobry, jednak jesteśmy w stanie określić optymalny (nie największy), dzięki, któremu osiągniemy zadowalające efekty. Jako Agencja interaktywna w Pszczynie, oferujemy dwa modele rozliczeniowe:
1. Abonament – opłata stała miesięczna – działamy na podstawie wcześniej przeprowadzonego audytu strony i skupiamy się na wybranych przez klienta frazach (istnieje możliwość umowy za ruch)
2. Za pozycje – jesteśmy dobrzy w tym co robimy i jako nielicznie jesteśmy w stanie zaoferować pozycjonowanie za efekt – opłaty powstają dopiero w momencie kiedy dane frazy są w Top10 i żeby nie narażać klienta na za duże koszty stawiamy barykadę na górnej cenie. Czyli jeżeli wartość fraz to 1200 zł a barykada jest na 700 to mimo to klient płaci 700 zł
Jako agencja z wieloletnim doświadczeniem oferujemy profesjonalne pozycjonowanie stron w konkurencyjnych cenach. Od lat pozycjonujemy biznesy z Pszczyny, zapraszamy do dołączenia do grona naszych licznych klientów, abyś i Ty zaistniał w internecie.