Prowadzisz sklep internetowy? Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że bez marketingu internetowego w wyszukiwarce Google trudno jest dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Nie wiesz od czego zacząć? Podpowiadamy – pozycjonowanie sklepów internetowych to najskuteczniejsza opcja dla Ciebie. Dlaczego? W dłużej perspektywie to najtańsza, najbardziej skuteczna i rentowna forma promocji. Przeczytaj, jak możemy zrobić SEO dla Twojego sklepu!
Proces pozycjonowania sklepów internetowych nie różni się znacznie od promowania zwykłych stron firmowych. Zmienia się jednakże skala działań oraz większy aspekt kładziemy na elementy techniczne. Sklep e-commerce w porównaniu ze stroną internetową jest żywym organizmem, w którym wciąż coś się dzieje. Więcej czasu przeznaczamy na analizę technicznych aspektów, które powodują , że użytkownik chętniej kupuje Twoje produkty.
Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga położenia większego nacisku na warstwę tekstowa. Tworzymy mnóstwo tekstów na: stronę główną, strony kategorii, podkategorii oraz tworzymy sprzedające opisy produktów czy też artykuły blogowe Gdy kategorii jest kilka bądź kilkanaście a produktów setki / tysiące, to my dostarczamy tam teksty. Dlaczego? Ponieważ Google lubi strony / sklepy internetowe wysycone wysokiej jakość, unikatowymi treściami zawierającymi porady i winduje w swojej wyszukiwarce portale o dużej objętości fachowej treści.
Dzięki rozbudowanej treści Twój sklep internetowy z miesiąca na miesiąc będzie coraz wyżej na coraz większa ilość fraz kluczowych z tzw. długiego ogon, czyli long-tail. Są to fraz kilkuwyrazowe, sprecyzowane np. pozycjonowanie stron www poznań lub buty nike pomarańczowe nr 45. Zdecydowanie lepiej, by Twój sklep internetowy był jak najwyżej na tego typu frazy, ponieważ istnieje większa szansa na sprzedaż, niż gdyby Twój sklep był wysoko na frazę buty nike, ponieważ nie wiemy, na jakim etapie ścieżki zakupowej jest ten klient.
Wykonamy audyt SEO sklepu internetowego – do każdego sklepu internetowego podchodzimy indywidualnie. Nie wykonujemy szablonowych działań dla każdego klienta. Tak naprawdę strategia zależna jest od tego, w jakim stanie jest sklep. Dlatego wykonujemy audyt e-commerce. Na początku weryfikujemy, czy sklep nie ma wdrożonych rażących błędów, które utrudniają skuteczne pozycjonowanie. Z uwagi na to, że sklep internetowy to z reguły bardzo rozbudowany serwis, nawet najmniejsza drobnostka może nie znaczny wpływa na sukces w Google.
Przedstawimy optymalną strategia – po przeprowadzeniu audytu zaplanujemy najlepszą dla Twojego biznesu strategię działań w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie sklepów internetowych to bardzo złożone zadanie, dlatego jak chirurg działamy na precyzyjnie przygotowanych zadaniach.
Dobierzemy najlepsze słowa kluczowe – na podstawie asortymentu Twojego sklepu oraz narzędzi analitycznych jak Google Planner czy też Semstorm, wybierzemy szeroką pulę fraz, na które wypozycjonujemy Twój sklep internetowy. Z racji tego, że są one często wyszukiwane, zwiększymy ruch i docelowo sprzedaż.
Przeprowadzamy analizę konkurencji – pozycjonowanie sklepu internetowego to w początkowej fazie analiza benchmarków. Sukces osiągnąć możemy tylko poprzez dogłębne zbadanie danej branży. Inaczej są pozycjonowane sklepy z branży zabawkarskiej inaczej sklepy z dywanami. Poprzez wykorzystanie najlepszych wzorców konkurentów zbliżymy się do nich i urwiemy im trochę ruchu. W pewnym momencie natomiast szale biorą nasze autorskie rozwiązania, które pomogą prześcignąć konkurencję.
Przeprowadzimy optymalizację SEO sklepu - sklep internetowy to ogromy organizm, któremu mogą doskwierając pewne choroby. Diagnozujemy je podczas audytu SEO i naprawiamy podczas optymalizacji SEO. W ramach technicznych działań na kodzie dbamy miedzy innymi o to, by adresy URL były poprawne i przyjazne, tworzymy optymalne meta dane. Dbamy, by sklep był szybki, wdrażamy dane strukturalne, które pomogą w lepszej ekspozycji wyników w Google. I wiele, wiele innych aspektów, o których można pisać artykuły. W pozycjonowaniu sklepów internetowych kluczowy nacisk kładziemy na optymalizację kodu i treści, gdyż to solidny fundament całego procesu promocji.
Napiszemy unikalne i atrakcyjne treści – w ostatnich latach wciąż powtarza się hasło ,,content is King"! Jest w tym sporo racji. Aktualnie można powiedzieć, że rozbudowane treści, odpowiednio zoptymalizowane, w dużej mierze pozycjonują sklep internetowy. Dlaczego warto tworzyć jak najwięcej treści w sklepie? Ponieważ dzięki temu budujemy ogromna pule dłuższych wyrażeń kluczowych (long tail – długi ogon), które powodując znaczny wzrost ruchu do Twojego ecommerce.
Gdzie warto dodawać treści? Strona główna, kategorie, opisy produktów – to podstawa. Największą robotę wykonują jednakże artykuły blogowe, Są to rozbudowane odpowiedzi na pytania potencjalnych klientów. Na bazie narzędzi analitycznych (Semstrom, Surfer SEO), przygotujemy listę tematów, których pokrycie sprawi, że w oczach Google Twój sklep internetowy będzie uważany za wiarygodne źródło informacji na dany temat. To spowoduje windowanie sklepu na wiele fraz w Google.
Zwiększymy autorytet sklepu poprzez link building – odpowiednie odnośniki zewnętrze wpływają na pozycje fraz kluczowych oraz ruch do strony. Zgodnie z badaniem Ahrefs, wiele stron, które nie mają żadnego ruchu do strony, nie mają także linków zewnętrznych. Ta korelacja mówi nam o tym, że do każdego sklepu internetowego trzeba zdobyć linki zewnętrze. Budują one autorytet serwisu www w oczach Google oraz generują ruch, czasem wysokiej jakości. Im więcej domen odsyłających (głosowań za stroną), tym lepiej. Zdobywamy linki z tematycznych blogów, forów, portali ogłoszeniowych oraz z serwisów tematycznych (linki z artykułów eksperckich, ze stron partnerskich).
Trzymamy rękę na pulsie – stała analityka – na bieżąco analizujemy narzędziami Google Analytics oraz Google Search Cosole ruch do Twojej strony oraz zachowanie użytkownika po wejściu na sklep internetowy. Pozycjonowanie sklepu internetowego to w dużej mierze ciągła optymalizacja strony pod kątem wpisywanych przez klientów fraz, jak i zmiany na stronie mające ułatwić klientom ścieżkę zakupową (np. linkowanie wewnętrzne.)
Co miesiąc wykonujemy raporty z pozycji fraz kluczowych, ruchu, konwersji i zdobytych linków. Dzięki temu czarno na białym zobaczysz efekty naszych prac na rzecz zwiększenia widoczności i ogólnego pozycjonowania Twojego sklepu internetowego.
Otrzymujesz plan działań na rok, ponieważ taki okres jest konieczny, aby osiągnąć efekt przy zachowaniu bezpieczeństwa (nie spieszymy się, nie używamy zakazanych technik, które dają chwilowy sukces w Google, a potem kończą się karą, z której ciężko wyjść).
Pozycjonujemy cały sklep, a nie poszczególne wyrażenia. Każda sekcja Twojego sklepu internetowego będzie generować ruch. To zaleta rozliczenia abonamentowego, które jest najbardziej optymalne, gdy zależy Ci na coraz większym ruchu.
Poprzez wyświetlania się Twojego sklepu na wiele fraz kluczowych, powodujemy, że Twój sklep stanie się coraz bardziej znany. Dzięki temu pocztą pantoflową nieść się będzie wieść o Twoim sklepie.
Wprowadzimy odpowiednie działania związane z optymalizacją sklepu, tworzeniem treści oraz budowaniu autorytetu na portalach zewnętrznych. Wygenerujemy więcej ruchu do Twojego e-commerce.
Dzięki coraz lepszym pozycjom na wiele fraz kluczowych, znacznie zwiększymy ilość Twoich Klientów i zysk Twojej firmy. Dodatkowo wykonamy audyt UX Twojego sklepu, aby np. ilość porzuconych koszyków była jak najmniejsza.
Dostaniesz od nas dostęp do panelu klienta Seostation, w którym będziesz mógł zobaczyć, jak zwiększa się ruch do strony oraz możesz sprawdzić pozycje słów kluczowych co dnia.
Cel - Co chcesz osiągnąć w Google? Czy chcesz wejść w niszę, czy też zdominować rynek?
Czas - Dostaniesz od nas dostęp do panelu klienta Seostation, w którym będziesz mógł zobaczyć, jak zwiększa się ruch do strony oraz możesz sprawdzić pozycje słów kluczowych co dnia.
Realia - Jak obecnie wygląda sytuacja Twojego sklepu internetowego w Google? Jaką masz konkurencję?
Zmienne - Czy chcesz promować się lokalnie czy na całą Polskę? Ile mniej więcej środków finansowych łoży Twoja konkurencja na promocje w wyszukiwarce? Jak długo i jak mocno pozycjonuje swoje sklepy konkurencja?
Aby skutecznie pozycjonować Twój sklep internetowy, musimy poświęcić wiele godzin kilku ludzi, dlatego ceny zaczynają się od 1000 zł netto. Zaufaj nam. Inwestycja takich środków zwróci się szybciej niż myślisz.Ten wariant ceny nie jest oczywiście sztywny. Jeśli oferujesz produkty, które są bardzo niszowe i masz kilku konkurentów, cena może być nieco niższa. Natomiast w przypadku dużej konkurencyjności, aby móc rywalizować z najlepszymi, koszt pozycjonowania sklepu może wynieść kilka tysięcy złotych miesięcznie. Cennik w pozycjonowaniu, jak w mało której usłudze, musi być ustalany indywidualnie.
Najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych, jest rozliczenie abonamentowe. Dlaczego? Niezwykle duża ilość słów kluczowych w rozliczeniu za efekt byłaby zbyt droga. Tutaj pozycjonujmy każdą sekcję sklepu, pracując na rzecz generowania ruchu z każdej frazy, która jet związana z Twoimi produktami.
Niezmienność kosztów - możesz łatwo obliczyć opłacalność inwestycji
Elastyczność w działaniu - możemy zmienić obszary pozycjonowania (np. gdy zmienisz asortyment)
Zaplanowanie działań - wiesz, na co przeznaczmy Twoje środki