Audyt sklepu internetowego polega na analizie kluczowych elementów znajdujących się w serwisie. Optymalizacja tych składowych pozytywnie wpłynie na wzrost sprzedaży Twojego sklepu. Dla Ciebie, jak właściciela, najważniejsze jest, by jak najwięcej sprzedawać. Witryna powinna więc swoją budową zachęcać klientów do zakupów oraz do powrotów. Audyt sklepu internetowego pokaże, jak zaprojektować stronę, jakie treści publikować oraz jakie dane analizować.
Audyt e-commerce ma na celu dostosowanie sklepu internetowego do aktualnych wymogów wyszukiwarki Google oraz potrzeb odbiorców. Dzięki niemu osiągniesz kluczowy cel biznesowy, którym jest zwiększenie sprzedaży. Poprzez poprawę funkcjonalności sklepu internetowego, możesz to uczynić! Za każdym razem, gdy tworzymy audyt ecommerce, przygotowujemy optymalny scenariusz poprawy technicznej Twojego serwisu oraz plan na zwiększenie widoczności, który przekłada się na ruch i sprzedaż.
Jak wspomnieliśmy, główną korzyścią z wdrożenia proponowanych przez nas zmian, jest wzrost ruchu do sklepu internetowego oraz wzrost konwersji. Zalety audyty sklepu internetowego:
Kompleksowy oraz profesjonalny audyt sklepu internetowego powinien zawierać zarówno analizę wewnętrzną sklepu (on-site) oraz zewnętrzne czynniki, wpływające na aktualny stan rzeczy (off-site). Dogłębnie badamy elementy SEO (jak meta dane, linkowanie wewnętrzne, nagłówki), jak i UX (architektura informacji, szybkość sklepu itp.). Niezwykle istotne dla sklepu internetowego jest pozyskiwanie jak największej ilości ruchu. Odpowiedni audyt ecommerce wytypuje najlepsze źródła ruchu i sposoby na jego spotęgowanie.
Aktualne SEO, czyli pierwotnie optymalizacja strony internetowej pod wymogi wyszukiwark,i coraz bardziej wchłania elementy związane z użytecznością sklepu internetowego, bezpieczeństwa czy tez szybkości (UX). Dlatego powstało określenie SXO. Dlaczego? Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno obejmować szereg różnych, pozornie niezwiązanych ze sobą aspektów jednocześnie. Optymalizacja powinna być prowadzona świadomie, aby pracując nad jedną grupą czynników, brać pod uwagę również te z nieco innej płaszczyzny.
Sklepy internetowe, z uwagi na swoją obszerność, narażone są na powstawanie błędów technicznych. Sklepy są ,,organizmami żywymi", na których wciąż się coś zmienia. W audycie sklepu internetowego sprawdzimy funkcjonowanie wyszukiwarki, linków, buttonów, formularzy itd. Kluczowe jest także sprawdzenie, czy roboty Google nie mają problemów z indeksowaniem zasobów witryny (tutaj potrzebujemy od Ciebie wglądu w narzędzie Google Search Consoel).
Już około 60% ruchu z Google w Polsce pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego też, jako posiadacz sklepu internetowego, musisz w dużej mierze skupić się na tym segmencie. Co prawda współczynnik konwersji z urządzeń mobilnych jest mniejszy (odbiorcy nadal częściej kupują poprzez komputery stacjonarce, laptopy), to właśnie poprzez smartfony czy tablety szukają opinii, robią rozeznanie i już wtedy podejmują wstępna decyzję zakupową. Audyt sklepu internetowego powie Ci, jak i gdzie umiejscowić kluczowe elementy, jak wyszukiwarka, buttony, a także zwróci uwagę, co należy poprawić.
Według narzędzia Test My Site with Google, jeśli witryna wczytuje się 4 sekundy, to już traci się ok 10% odbiorców, którzy nie chcą tak długo czekać i szukają ofert konkurencyjnych. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o jak najszybsze wczytywanie sklepu, ponieważ czas wpływa na ilość Twojej sprzedażny. Audyt sklepu internetowego pokaże, co należy zoptymalizować (grafiki, kod CSS, JS, GZIP, cachowanie).
Odpowiednie rozmieszczenie elementów na stronie internetowej wpływa zarówno na pozycje w Google (lepsza indeksacja zasobów) jak i na zwiększenie konwersji (użytkownik ma jasno przedstawioną ścieżkę zakupową).
Odpowiednie rozmieszczenie elementów na stronie internetowej wpływa zarówno na pozycje w Google (lepsza indeksacja zasobów) jak i na zwiększenie konwersji (użytkownik ma jasno przedstawioną ścieżkę zakupową).
Wykorzystanie menu górnego (obszerne i zawsze dostępne)
Kategorie produktów oraz towarzyszących im parametrów oraz filtrów
Ekspozycję dodatkowych produktów („inni użytkownicy też kupili”, „podobne produkty” itp.)
Nawigację (menu okruszkowe, z ang. breadcrumbs)
Linkowanie wewnętrzne (tekstowe linki na najważniejsze słowa kluczowe)
Aktualnie treści są jednym z najważniejszych czynników rankingowych dla Google. Niestety wiele sklepów internetowych zaniedbuje tę płaszczyznę, stawiając wyłącznie na opisy produktów. To za mało. W szczególności, że firmy w niektórych branżach (jak farmaceutyczna np. apteki) mogą mieć wyłącznie jeden określony opis. Oznacza to, że wszystkie apteki mają te same opisy. Algorytmy Google muszą wtedy wybrać stronę, która jest silniejsza. Dlatego też w takim przypadku warto zadbać o wdrożenie możliwości komentowania produktów, wyrażania opinii itp. Zadbać należy też zawsze o treści w kategoriach.
Odpowiednia praca nad tekstami i ich architekturą (nagłówki, wypunktowania) pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Treści w sklepie internetowym często są sprowadzane do kwestii opisów produktów. Warto jednak zastanowić się także nad odpowiednimi opisami i nagłówkami na stronie głównej oraz stronach kategorii. To one bardzo często są stronami docelowymi dla klientów z Google.
Niezwykle istotnym elementem audytu sklepu internetowego jest zbadanie, skąd pochodzi ruch do strony i jak użytkownicy poruszają się po sklepie. To niezwykle ważne. Ruch zewnętrzy badamy na podstawie narzędzi m.in.: Google Search Console i Ahrefs. Analizujemy, które frazy oraz kanały i miejsca generują najwięcej wejść. Optymalizujemy te działania, aby zwielokrotnić ten ruch. Dodatkowo badamy, skąd czerpie ruch konkurencja i inspirujemy się ich działaniem.
Jezeli chodzi o wewnetrzny ruch, to nalizuemy sciezke zakupowa na podtaiw narzedzie Google Snalytics. Dzieki temu wiem, gdzie uzytkonik wchodiz i kiedy ucieka z witrymy. Mozemy w tedu te miejsca ns tronie optymlziac., proponujac rabat badz ciekay content. Szczegolnie sitooen jest zbafnaie, dlaczego uzytkonicy nie dokuja zakupow, gdy maja produkt w koszyku. Na te i wiele wiecej pytan odpwie nasz audyt sklepu internetowego.
Po przeprowadzonym audycie e-commerce otrzymają Państwo w wersji elektronicznej (plik pdf.) pełne wyniki analizy, co pozwoli dokładnie zapoznać się z naszymi uwagami i propozycjami. W celu zrozumienia raportu, aby przyniósł maksymalne korzyści, możemy omówić go telefonicznie bądź na spotkaniu.
Audyt sklepu internetowego jest wyłącznie analizą serwisu. Sam audyt nie spowoduje zmian na stronie. Natomiast wdrożenie proponowanych przez nas zmian – już tak. Eliminacja błędów, optymalizacja wyglądu kategorii i produktów oraz dodanie treści, to najlepsze sposoby na długofalowe osiągniecie wyznaczonych celów, czyli zwiększenia sprzedażny. Jak długo trzeba czekać na efekt wprowadzonych zmian? Zwykle to okres od 1 do 3 miesięcy.
Typ sklepu | Cennik |
---|---|
Sklep do 500 produktów | 1000,00 zł |
Sklep od 500 - 3000 produktów | 1500,00 zł |
Sklep od 3000 - 8000 produktów | 2500,00 zł |
Sklep od 8000 - 20000 produktów | 3500,00 zł |
Sklep od 20000 - 40000 produktów | 5000,00 zł |
Sklep od 40000 produktów + | indywidualna wycena |